Rondreizen!! - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Ilse Maassen - WaarBenJij.nu Rondreizen!! - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Ilse Maassen - WaarBenJij.nu

Rondreizen!!

Blijf op de hoogte en volg Ilse

10 November 2015 | Thailand, Chiang Mai

Sa wa di ka allemaal!

De tijd in Cambodja goed afgesloten onder t genot van een aantal drankjes en dansjes, tijdens t laatste weekend! Ik heb met toffe mensen mogen wonen, dankbaar werk kunnen doen, meer levenservaring opgedaan en lieve vriendinnen erbij gekregen. Tijd voor vakantie!!..

Ben nu al ruim een week in Thailand, zo verschillend van Cambodja. Betere infrastructuur, veel luxe en blinkende auto's ipv scooters, dames (en ladyboys) dragen veel make-up en lopen met een spiegeltje rond om t bij te werken, paarden en koeien lopen hier gezonder rond (ze zijn niet vel over bot/mager), het land is duidelijk verder ontwikkeld.. Je zou bijna vergeten dat je in Thailand bent. Wat me eraan herinnert is het feit dat de koning en koningin overal staan afgebeeld, de bananen-, mango- en kokosbomen, links rijdend verkeer en de onleesbare taal op borden.
Er worden bloemenkransen verkocht op de weg, deze staan voor een goede en veilige reis. Vergeleken met Cambodja is het verkeer hier gestructureerd en oogt het veiliger. En buiten de stad in het noorden zijn zowel bergen als de jungle en rijstvelden te zien, ongelofelijk mooi!

In Bangkok de skyline, koninklijk paleis en de tempel met de grote liggende Boeddah gezien (40m). Fietstour door oa Chinatown gedaan, heel leuk door de meest smalle gangetjes, door een enorme bloemenmarkt en op de boot. De reisleider achter gelaten omdat hij z'n enkel brak. Via de river kwai, de brug en de begraafplaats (werkers/gevangenen die aan de spoorlijn hebben gewerkt, waaronder 3000 Nederlanders) met de trein naar Kanchanaburi, hier in een blokhut op het water geslapen. Hier arriveerde de nieuwe reisleider (we hadden ook nog een lokale gids bij ons) waarmee we via Sukothai naar Chiang mai zijn gegaan. Hier
hele toffe dagen gehad, leuke stad en prachtige omgeving! Dagje gaan ziplinen en abseilen; 20 ziplines waaronder de langste van 300m, 3 vrije vallen en een paar bruggen tussendoor. Fantastisch om zo door de jungle te vliegen! In een ecologisch olifantenverblijf geweest in het national park, hier 2 jonge olifanten gewassen en gevoerd wat ook echt weer fantastisch was maar ergens ook nog onwerkelijk. Daarna nog door de jungle en rijstvelden getrokken en uiteraard een duik in de stromende rivier genomen. Nu staat Laos op het programma via een 2 daagse boottocht.

Jullie zullen me nu vast wel geloven als ik zeg dat ik me nog steeds heel goed vermaak in Azië. Ik heb ook nog veel zin in de komende tijd en alles wat op mn pad gaat komen. Genieten. Tot over 3 weken!

Veel liefs xxx

• 11 November 2015 - 15:32

Miep:

Leuk om te lezen en dat t zo'n mooie reis is
    Onvergetelijk. Natuurlijk.

• 11 November 2015 - 15:47

Jedidja Louman:

Heel vet Ils! We missen je, maar gun je dit heel erg! Onthoud de vette plekjes heh!

• 11 November 2015 - 19:00

Dirk:

Wat een leven heb jij toch ;)

Geniet van Laos, Vang Vieng is een must do voor een feestje, hoeveel armbandjes heb jij aan het einde van de dag!?

Groetjes!

• 11 November 2015 - 19:01

Dirk:

Oh en als je nog tijd hebt en op scooter wil rijden, doe echt de Thakek loop in 3 of 4 dagen!!! Beste van mijn reis geweest en de beste manier om Laos te zien :)

• 11 November 2015 - 19:57

Henny:

Hoi Ilse,

Spannend om jouw verhaal te lezen, leuk wat je daar allemaal meemaakt.
    Fijn dat je er ook echt van kunt genieten, ga nog een leuke tijd tegemoet en horen weer van je in levende lijve!

Groetjes Familie van Kempen ( op de Urling)