Voorbereidingen - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Ilse Maassen - WaarBenJij.nu Voorbereidingen - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Ilse Maassen - WaarBenJij.nu

Voorbereidingen

Door: Ilse

Blijf op de hoogte en volg Ilse

26 Augustus 2015 | Nederland, Nijmegen

Vandaag over precies 3 weken start mijn avontuur!! De voorbereidingen gaan volgens plan en ook is mijn laatste werkweek is aangebroken.. Woensdag 16 september komt steeds dichterbij, ik heb er zin in!

Volgende week naar Groningen voor een voorbereidingsdag van de organisatie PURE! hier zullen onderwerpen als cultuurshock, het wonen en werken in een lokale gemeenschap in Zuid-Oost Azië en het omgaan met andere normen en waarden aan bod komen. Op deze dag zal ik ook andere vrijwilligers ontmoeten.

Ik zal verblijven in Seam Reap in het Victory Guesthouse, dichtbij het Ankor Wat (hindoeïstische tempel) en het Tonlé Sapmeer.
Mijn werkplek is een soort buurthuis waar kinderen en jongvolwassenen met een handicap komen voor lessen, workshops, zorg en therapieën. Kinderen in Cambodja met een handicap worden vaak verborgen gehouden uit de samenleving. Zij kunnen voortijdig sterven door gebrek specialistische zorg, verwaarlozing of verlating. Het Grace House Community Centre streeft ernaar om dit in Siem Reap Province te voorkomen door het verstrekken van specialistische zorg en therapieën. Hier zal ik proberen een bijdrage aan gaan leveren. Neem een kijkje op de website voor foto's en overige informatie: Http://www.gracehousecambodia.org

Zo nu hebben jullie een beetje een idee wat mij de komende tijd staat te gebeuren. In de accommodatie zullen computers beschikbaar zijn dus ik zal proberen nu en dan een verslagje te typen en mijn ervaringen met jullie te delen.

Veel liefs en tot snel

• 26 Augustus 2015 - 22:27

Henny:

Hoi Ilse,

Spannend zeg en een dankbare onderneming waarbij je heel veel ervaring op zult doen lijkt me.
    Wij wensen jou een hele goede reis er naar toe en zijn benieuwd naar de verslagen!

Heel veel groetjes Hennie, Henny, Xam, Ruth en Vic

• 13 September 2015 - 22:10

Maria Botden:

Hallo Ilse,
    leuk dat je aan ons gedacht hebt. Zo reizen wij mee maar laten de avonturen graag aan jou over

• 14 September 2015 - 13:25

Miep:

Ilse goeie reis en een mooie ervaring!

• 15 September 2015 - 17:14

Wilma:

Hoi Ilse,

Morgen is het dan zover!
    Fijn dat je een blog hebt aangemaakt, zo kunnen we jou toch nog een
    beetje volgen, waar je bent en wat je daar allemaal meemaakt!

Wij wensen jou
    een hele goeie reis en succes met het vrijwilligers werk
    en daarna nog een mooie vakantie!

Heel veel liefs,
    pap en mam

• 15 September 2015 - 20:52

Anja:

Heey Ilse,

Heel veel succes , een goeie reis en een hele fijne tijd !
    En zijn zeer benieuwd naar je reisverslagen

Heel veel groetjes
    Harrie. en Anja